Ajánljuk mindazoknak akik:

- használt autót vásárolnak
- használt autót eladnak
- autót javítanak
- autót tuningolnak
- autóval versenyeznek
- gépjárműjavító szakoktatóknak és diákjaiknak
- és mindazoknak, akik meg szeretnének bizonyosodni gépjárművük teljesítményéről, vagy kíváncsiak a diagnosztika
- új dimenzióit megnyitó lehetőségekre.

Bővebben a teljesítménymérésről:

Természetesen a teljesítménymérés már régóta ismert eljárás a gyárakban és a járműlaborokban, de a javítóipar csak néhány éve kezdte felismerni a benne rejlő lehetőségeket. Ezenkívül a járművek technikai színvonala is csak most érte el azt a pontot amikor már nehezen vagy nagy költséggel, hosszú idő alatt lehet ellenőrizni az adott járművet

Vegyük sorra a fenti ajánlásokat!

- Akik használt autót vesznek:

Mindenkinek van olyan ismerőse, rokona, barátja, vagy saját tapasztalata, amikor egy használt autó megvásárlása után derült ki, hogy az a jármű ténylegesen nem váltotta be a hozzáfűzött reményeket. Nem annyi kilométer volt benne, mint amit az óra mutatott, gyenge a motorja, baj van az automata váltóval stb.

Addig nem is volt gond, ameddig az alkatrészárak és a munkadíjak alacsonyak voltak, illetve az autó sem vesztett sokat az értékéből, tehát legfeljebb továbbadtuk és ha nem is nyertünk, de legalább nem veszítttünk az üzleten. Igen ám, de változott a világ. Az alkatrészárak a magasba szöktek, szinte már megegyeznek az EU-s árakkal, és a munkadíjak is rövidesen megközelítik azt. Tehát ebből következik, hogy súlyos százezreket lehet költeni egy olyan járműre, amelyik nincs kellően átvizsgálva. A gyors és pontos hibafeltárás csak drága műszerekkel valósítható meg, amelyeket jól képzett szakembernek kell kezelnie, hogy pontos diagnózist állíthasson fel. Ez relatíve nem olcsó. Ezért pénzt, időt és bosszúságot spórólhatunk meg, ha kiszemelt kedvencünket megméretjük teljesítménymérő próbapadon.

- Akik használt autót eladnak:

Mint tudjuk, eladó jármű bőven van! Új is, használt is. Napi hírekben szerepel, hogy nem lesz olcsóbb a használt autó az EU-s csatlakozással, ezért előtérbe kerül a jó minőségű használt gépjármű eladás. A "hullámlovas" autókereskedők ideje lejárt. Aki ebben a szakmában megmaradt és továbbra is meg akar  maradni, versenyképes árakkal és garanciával kell az autót értkesítenie. /pl.Weltauto/. Igen ám, de hogy tudja a kereskedő eldönteni, hogy az eladásra szánt jármű milyen. Hogyan vállalhat garanciát egy általa nem ismert eredetű és használatú gépkocsira? Azt mégsem teheti meg, hogy hosszadalmas, megbontással járó méréseket végezzen el több tucat vagy akár több száz járművön, azonkívül ezt a költséget és információt nem is minden eladó és vásárló kívánja igénybe venni, hiszen "ahány ház, annyi szokás" alapon mindenki maga dönti el, hogy mit akar. Ha viszont kíváncsi a vevő az autó tudására, akkor gyors és pontos vizsgálatot lehet végezni a teljesítménymérő padon, ami alapján egy átfogó képet kaphatunk a jármű állapotáról.
Az a kereskedő illetve eladó, aki vállalja az autó bemérését, eleve bizalamt kelt a vevőben és az image-ét is növeli.

Ha pedig a tuladonos eleve egy állapotlappal kínálja a járművét, akkor nagyobb eséllyel köthet üzletet

- Akik autót javítanak:

Sok autószerelő van, sok szerviz van!  De akármilyen jó a szaki, akármilyen  jó a szerviz, a tecnikai korlátok és az anyagi lehetőségek határt szabnak a segítőkészségnek. Az autójavítást ma már csak együtt, a részfeladotokra specializálódott szakemberekkel együttműködve tudjuk megoldani. Ez nem jelent presztizsveszteséget - sőt, ha jó autót adunk vissza, akár még ledokumentálva is, akkor az ügyfél elégedett lesz, nem pedig csalódott. Az életbenmaradás feltétele pedig az elégedett ügyfél!

A teljesítménymérő próbapadon lehetőség nyílik a terheléses üzem közbeni mérésekre, párhuzamosan az általános diagnosztikai mérésekkel. Egy bonyolult szerkezetű motort is gyorsan ellenőrizhetünk megbontás nélkül megbízhatóan és dokumentálható eredményeket kapunk.
Motorgenerál után a munkánk kézzelfoghatóvá válik, hiszen a lemért és kinyomtatott teljesítménnyel adhatjuk át az autót a tulajdonosnak.
Alattomos hibák, pl. kezdődő hengerfejesség, gátrepedés, a terheléses menetszimulációs programmal gyorsan felderíthetők.
A teljesítményvesztés egyik fő oka lehet a turbó. Mérését feltétlenül állandó terhelés mellett kell elvégezni, adott ideig, ami közúton nagyon bonyolult és veszélyes is lehet a forgalom miatt.
Az automata váltó szlipjének, megcsúszásának mértéke jól mérhető teljesítménymérő padon.
A befecskendező renndszer karbantartása után a teljesítmény növekedése szemmel látható a diagrammon.

- Akik autót tuningolnak:

A tuning - hát igen - egy roppant kényes részhez értünk. Ki ne szeretne egyedi teljesítményt kivenni az autójából, ráadásul úgy, hogy a fogyasztás és az élettartam rovására se menjen?  Ma a tuningolás hazánkban igen képlékeny. Tény, hogy az autógyárak az elektronikában hagynak lehetőséget a teljesítmény növelésére.Teszik ezt piaci megfontolásból és a rájuk is kötelező környezetvédelmi előírások miatt. Ellenben a súly/ lóerő arány miatt a mechanikus alkatrészekből bizony el-el csípnek, vagyis bizonyos alkatrészek vékonyabbak, könnyebbek lettek!  Ezért, aki jól tuningol, annak pontosan kell tudnia mit hol "tesz" hozzá és mikor nem szabad már növelni a terhelést. Hiszen meg lehet bolondítani a gépet, de vajon meddig lesz jó?! Ha viszont rossz helyre kerül, akkor jön a dugattyúolvadás, szelepégés stb. Sokan kérdezik, hogy érdemes-e chip tuningolni? A válasz igen, de az ésszerűség és a tecnika határain belül, megmérve, kontrollálva az eredményeket. Hogyan? A válasz kézenfekvő: teljesítményméréssel. A gyári teljesítmény és nyomaték értékek rendelkezésre állnak, az adott jármű tudása mérhető a padon, a tuning után pedig egyértelműen nyomonkövethető a változás mértéke és pontos menete, lefutása munkapontok szerint kijelölve.

Ha így tuningolunk, akkor hosszútávon sok örömünk lesz kis kedvencünkben. Aki ezt elmulasztja, annak a kockázatával számolhat, hogy drága tanulópénzt fizethet.

- Akik autóval versenyeznek:

Sokan csak ámulunk az egyre erősebb, gyorsabb, technikailag fejlettebb autókat kezelők egyre növekvő tudásán. Hol vagyunk már az autóversenyzés hőskorától? Szinte minden autógyár terméke képviselteti magát a hazai autósportban.Az egyik kicsit újabb, a másik kicsit idősebb, de szinte mind a technika csúcsát képezi. Le a kalappal a szerelők ügyességén és kitartásán, a szoftware-esek, a komputer "mágusok" szellemi tőkéje előtt, hogy egyre újabb és újabb trükköket, szakmai újításokat találnak ki és - vagy építenek be a jobb eredmények elérése érdekében. Így is kell lennie, hiszen csak így jutunk előbbre. Sokszor mondják, hogy mi magyarok országunk méretéhez képest hihetetlen gazdagok vagyunk okos emberekből, amivel sokszor pótolni tudjuk az anyagi lehetőségeinket. Viszont azt is látnunk kell, hogy a verseny valós és átvitt értelemben egyre élesedik. Tized, század másodperceken múlik egy-egy helyezés elérése. Ez pedig nem megy másképp, csak úgy, ha egyre fejlettebb technológiákat alkalmazunk. Éppen ezért azt gondoljuk, hogy itt egy újabb lehetőség a több pont elérésére. Gondoljunk csak bele: ha előre be lehet állítani a programot  egy technikás, kanyargós, aszfaltos pályára úgy, hogy pontosan tudja a "mágus", hol, melyik fordulaton lehet és kell a több energia, a nagyobb nyomaték. Hiszen egy-egy váltás, fékezés, gyorsítás - bármilyen gyors is a versenyző - mégiscsak időbe telik!  De az sem mindegy, hogy őszi párás időben, vagy forró kánikulában, poros pályán hajtjuk-e az autót. Ha ezeket a paramétereket betáplálva és a hozzátartozó  befecskendezést, gyújtást, turbónyomást, szelepvezérlést stb. beállítjuk menetszimulációs körülmények között, akkor valószínűleg sokkal több esélyünk lehet egy pontszerző hely elérésére. Hiszem, hogy ennek van jövője! Próbáljuk ki, hogy a gyakorlat igazolja-e az elméletet!

- Gépjármű szakoktatóknak és diákjaiknak:

Visszaemlékszem a hetvenes évek végén folytatott tanulóidőmre, amikor a gyakorlati időmet töltve egy nagyvállalat műhelyében az ELKON műszerektől jól "elkülönítve" kellett a tanulóidőt tölteni. Tisztelet a kivételnek a szakik és segédek is ritkán, vagy egyáltalán nem használták azokat - vagy azért, mert nem ismerték a kezelésüket, vagy azért, mert nem tulajdonítottak jelentőséget a diagnosztikának, hiszen "így is megjavítottuk az autót" felkiáltással elkenték a visszaellenőrzéseket. Pedig, de sokszor jó lett volna látni az eredményt mért értékekben. Ma már ez elmúlt.
Szerencsére az iskolák is igyekeznek a lehetőségeiken belül a legtöbb műszert beszerezni és használni az oktatásban. De mint tudjuk, még mindíg kevés pénz jut a képzésre, továbbképzésre. Ezért ezúton szeretnénk felhívni a figyelmét mindazoknak akik érdeklődnek az ilyen berendezések iránt, hogy  a mi szerény kereteink között szívesen bemutatjuk a tudtunkkal Magyarországon az első összkerékhajtású próbapadot és annak méréseit. Annál is inkább tesszük ezt, mert számunkra mindíg öröm és tanulságos egy-egy ilyen összejövetel, bemutató. Ugy gondoljuk, hogy ez inkább tapasztalatcsere, hiszen ma már mindíg lehet és kell tanulni.

- Akik kíváncsiak a diagnosztika új dimenzióit megnyitó lehetőségekre:

Egyre több és több új szerkezet és vezérlő elektronika segít a gyorsulás, a teljesítmény, a fogyasztás és a károsanyag kibocsátás minnél optimálisabb értékének elérésében. Ezek a berendezések szinte kizárólag számítógépes vezérléssel működnek, amelyek megkövetelik az azonos szintű és gyorsaságú diagnosztizálást. De nem csak a motorvezérlésben jelentek meg újdonságok, hanem a nyomatékváltókban, tengelykapcsolókban, a fékrendszerekben, a kerékhajtásokban is. Ezek a berendezések energiát igényelnek, vagyis a motor teljesítményének egy részét felemésztik.
Egy kis fizika:
A teljesítmény fogalma - Teljesítménynek nevezzük az időegység alatt elvégzett munkát. Jele:P
 
                    P =erő x út osztva az idővel        Mértékegysége: LE /labor effectus/
Minden járműgyártó a prospektusában az adatok között megadja az adott típus  motorteljesítményét. Valójában azonban a keréken mérhető teljesítmény ennél kisebb, hiszen a jármű működése és haladása közben számos tényező csökkenti a teljesítményt. Melyek ezek?
Menetellenállás, gördülési ellenállás, súrlódási ellenállás, légellenállás, hőmérséklet, hőveszteségek, mechanikai elhasználódások, kopások, üzemanyag minőség.
Ezek a tényezők minden típusú, állapotú és korú járműre egyaránt hatnak. Néhányat közülük műhelykörülmények között meg lehet mérni /pl. gumikopás, emisszió mérés stb./ , de összességében menetkörülmények között, figyelve a motorvezérlést, váltóvezérlést, összkerekes járművek hajtásának működését, csak teljesítménymérő padon tudjuk ellenőrizni.
Fölmerül a kérdés, hogy miért csak így lehet ellenőrizni, hiszen számtalan kitűnő gyári és gyári minőségű műszer és berendezés áll rendelkezésre a mérések elvégzésére. Ez igaz, és valóban sok hibát ki is javítanak a szervizekben, de az egyértelmű diagnosztizálást csak menetszimulációs körülmények előidézésével lehet a legkisebb hibakockázattl megvalósítani. Mire is gondolok? Vegyünk egy példát:
Ha egy modern autó 140-160 km/h sebességnél és kb 3500 ford./min-nél rángat esetleg leszabályoz, "lebutul", erőtlenné válik, és ezt csak terhelve produkálja, akkor bizony sok szakmabeli társammal együtt sokszor órákat töltünk a hiba keresésével úgy, hogy megpróbáljuk előhívni az úton a jelenséget. De ez sok kockázattal és idővel jár - arról nem is beszélve, hogy egy téli, havas, ködös, jeges időben szinte lehetetlen ezt megvalósítani. És valljuk be őszintén, hogy sokszor nem is egyértelműen bizonyosodunk meg a hibáról.

A teljesítménymérő próbapadon viszont kiválaszthatjuk a megfelelő sbességet, terhelést, üzemállapotot, időt és így tudjuk vizsgálni az adott járművet.

Webdesign